Haber

Musk’tan marka olarak Twitter’a veda mesajı

Sosyal medya platformu Twitter’ın sahibi ünlü milyarder Elon Musk, yakın zamanda Twitter’da bir takım değişikliklerin planlandığını duyurdu. Musk, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, Twitter’ın marka ve logo olarak kuş sembollerine veda edeceğini de söyledi. Teknoloji milyarderi, bu gece yarısına kadar güzel bir X logosu paylaşılırsa yarın söz konusu logonun tüm dünyada uygulanacağını da belirtti.

Daha sonra Twitter’ın simgesi olan mavi kuşun titrek bir X’e dönüştüğü bir gönderi paylaştığı Twitter Space canlı yayınında Musk’a yöneltilen bir soruya yanıt olarak, şimdiye kadar kullanılan logonun değişeceğini doğrulayarak, “Uzun zaman önce yapılmalıydı” dedi.

Twitter, Musk’ın satın almasından bu yana tartışmalı bir döneme girdi

Elektrikli otomobil markası Tesla’nın da sahibi olan ünlü milyarder, sosyal medya platformunun geçen yıl Ekim ayında Twitter’ı satın almasından bu yana oldukça aktif ve tartışmalı bir dönüşüm geçiriyor. Twitter’ı Çinli WeChat gibi bir “süper uygulama”ya dönüştürmeyi hedeflediği varsayılan Musk, geçtiğimiz aylarda Twitter’ın adını X Corp olarak değiştirmişti.

Sosyal medya platformunun ünlü mavi kuşu Musk, Nisan ayında kripto/dijital birim Dogecoin’i geçici olarak Shiba Inu köpeğiyle değiştirerek Dogecoin’in piyasa değerinin fırlamasına neden oldu.

Musk, bugüne kadar yaptığı sayısız provokatif çıkışla dikkatleri üzerine çekti. Bu nedenle logo ve markaya yönelik planlarının kalıcı değişiklik mi yoksa şaka mı olduğu konusunda farklı görüşler var.

Reklam gelirleri yarı yarıya düştü

Son olarak Musk’ın göreve gelmesinden bu yana Twitter’ın reklam gelirlerinin yarı yarıya düştüğü açıklandı. Bazı büyük şirketlerin, ünlü milyarderin izlediği çizgiden markalarının zarar göreceği korkusuyla Twitter’dan çekildiği tahmin ediliyor.

Musk, reklam gelirlerinin yanı sıra sosyal medya platformundan ücretli abonelik yoluyla da gelir elde etmeyi hedefliyor. Musk, ay başında yaptığı bir paylaşımla Twitter’da hesabı olmayanların artık paylaşımları göremeyeceğini, ücretli aboneliği olmayanların ise gördükleri paylaşımlarla sınırlı kalacağını duyurmuştu.

Alman hükümeti, Twitter’daki bu değişikliğin ardından artık sosyal paylaşım sitesinden yaptığı paylaşımların görüntülerini artık resmi internet sitesinde paylaşacağını duyurdu. Bu adım, tüm vatandaşların eşit bilgi alma hakkı unsuru tarafından gerekçelendirildi.

Reuters, dpa / ETO, AK

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu