Haber

Hakkari, Hatay Sahur ne zaman? 6 Nisan Perşembe Hakkari, Hatay Sahur kaçta biter?

Hakkari-Hatay’da sahur saati sona erdiğinde ve 6 Nisan Perşembe günü Hakkari-Hatay sahur ne zaman biter Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sorular sık ​​sık sorulmaya başlandı. Sahur vaktini bekleyen vatandaşların merakı için detayları masaya yatırdık. Peki, Hakkari, Hatay, sahur ne zaman? 6 Nisan Perşembe Hakkari, Hatay Sahur kaçta biter?

SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN BIRAKILMIŞTIR?

Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesi aynı kökten gelmekte olup, sahur (sehur, sahur) dini bir terim olarak, sabaha karşı yenilen yemek anlamına gelmektedir. oruç için hazırlanın. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgilere göre, oruç yasağı başlangıçta gece başlamasına rağmen, Bakara süresinin 187. ayetinin bu süreyi sabaha kadar uzattığı, sahura izin veren başlıca meşruiyet delilinin Hz. Bu âyet-i kerimede, “Sizin için siyah iplik sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik sizin için ayırt edilebilir hale gelir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkmanın dinen teşvik edildiğini gösteren kısım Hz. oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).

“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmiştir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh üslubundaki geniş mânâlarına nisbetledir.Bazı hadislerde (İbn Mace, “ıyâm”, 22) belirtildiği gibi, sahurun ​​bedene yiyecek sağlamak maksadı olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl maksadı Hz.

Sahurun ​​Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesâî, “?ıyâm”, 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın şükran anlamına geleceği ifade edilmektedir. bu nimet için Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın, namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de, muhtemelen konuyla ilgili eserlerde bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. Birinci hadisin genel kabulü, ancak ikinci hadisin rivayetine ilişkin güçlükler. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, daha önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadisin Hz. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurun ​​faydalarını anlatırken sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle kastedilmesi bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanacak gücü sağlanırken, diğer taraftan insanların daha dindar olmaya çalışarak dini karmaşıklaştırmaya ve dinin gereklerini değiştirmeye çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Bunların aksi yönde hareket etmek, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.

Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah ezanından önce Bilal-i Habeşistan’ın teheccüd namazının ve sahurun ​​oruç için sahura kalkacakları uyandırmasının rahat olmadığını bildiren hadis-i şerif Hz. (Buhari, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanı sıra, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”)”, 8; Müslim, “?ıyâm”, 47; Nesâî, “?ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri tamamlayan fakihler müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. Ancak bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; Vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, (bazı hallerin hükümlerini gerektirecek haller için) yemek ve içmek mekruh olur. İMSAK;ORUÇ) Fıkıhçıların çoğuna göre -eğer oruç tutmamak için niyet yoksa- sahur yemeği oruca, Şafii mezhebinde sahura kalkmak oruç niyetinin yerine geçer. niyetin yerini tutmaz.

6 Nisan Perşembe Hakkari, Hatay SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?

6 Nisan Perşembe Hakkari sahur saati: 04:14

6 Nisan Perşembe Hatay sahur saati: 04:47

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dikmen Evden Eve Nakliyat
Başa dön tuşu